Eerst lesgeef dag! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Nene Essen - WaarBenJij.nu Eerst lesgeef dag! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Nene Essen - WaarBenJij.nu

Eerst lesgeef dag!

Door: Nene

Blijf op de hoogte en volg Nene

17 Juni 2012 | Egypte, Caïro

De reis naar Egypte is prima gegaan, in het eerste vliegtuig hebben we wat vertraging gehad maar gelukkig waren we op tijd voor het volgende vliegtuig!

In Egypte aangekomen moesten wij dames toch echt eerst naar het toilet, hierdoor duurden het wat langer en gelijk waren de Egyptische contactpersonen bezorgt! Ze dachten dat wij niet in het vliegtuig hadden gezeten! Goede eerste indruk dus!

Onderweg naar ons appartement onze ogen uit gekeken...verkeersregels kennen ze hier niet. Als je midden op de weg wilt stoppen dan doet je dat gewoon en moet de rest er maar om heen. De wet van de toeter werkt hier. Bij elke afslag, inhaalactie etc laat je door middel van je toeter weten dat je iets gaat doet.. de eerste dag hebben we nog vaak opgekeken als er een toeter ging. Nu kijken ook wij al niet meer op of om!

Zaterdag zijn we even naar school geweest om onszelf voor te stellen en een rondleiding te krijgen. Super aardige PE vaksectie hier en het gebouw ziet er allemaal goed uit (in tegenstelling tot de rest van Egypte).
's Middags, op het heetst van de dag, naar Road 9 geweest (winkelstraat), waar de boys kleding en een waterpijp hebben gekocht om in te burgeren. Rond een uurtje of 5 lagen we in het zwembad van school..

Vandaag voor het eerste hier les gegeven! Was echt super leuk! Kinderen zijn allemaal super netjes en vinden het allemaal leuk! Gelukkig begonnen we om 9 uur 's ochtends met basketbal want na 9 uur is het niet meer te houden buiten tot een uurtje of 3/4.

That's it for today!
Liefs, Nene

• 17 Juni 2012 - 15:25

Lotte:

Hee Néné,

Leuk om je verslagen te lezen.. haha Heel veel plezier daar :)

xxx

• 17 Juni 2012 - 17:19

Pa:

Wauw,na 9 uur is het hier nog lang niet lekker. Het is nu 19.00 uur en de wind is eindelijk gaan liggen en is het aangenaam. Veel gedaan vandaag, met hulp van opa en oma. Fijn dat jullie het naar het zin hebben. Veel plezier allemaal en een lik van Sunny.xx

• 17 Juni 2012 - 17:53

Petrine:

Ja, wat is dat een omschakeling he, die herrie... leuk dat het lesgeven zo goed ging. Neem aan dat, dat allemaal in het engels gebeurd.
    Lekker dat jullie even konden spetteren in het water... Airco op de kamer neem ik aan ?
    Love you xxx
    Vanavond speelt NL weer..........

• 17 Juni 2012 - 19:24

René En Esther:

ha néné!

Lekker een zwembad bij school, dat klinkt goed! Leuk om te horen dat je eerste dag leuk was. Hoeveel dagen moet je lesgeven?

Heel veel plezier en geniet ervan!!!!
    Groetjes van ons!

• 17 Juni 2012 - 23:29

Sheryl:

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan. Ben benieuwd naar je volgende verslag. x

• 19 Juni 2012 - 18:56

Heleen:

Ha die nene,
    Niet slecht dat zwembadje!!
    En...heb jij die waterpijp ook al uitgeprobeerd?
    Al gezamenlijk aan de diarree?
    Koken jullie trouwens zelf of eet je op school?
    Was de factor 100 genoeg voor je blanke huidje...
    Je klinkt enthousiast!
    Merken jullie iets van al het gedoe in het centrum?
    Werruk ze!!
    Heleen

• 31 December 2012 - 12:14

Aiying:

Hallo
    Als ik het goed begrijp heb je een stage gelopen in egypte mbabane via welk bedrijf heb je dit gedaan?