First week - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Nene Essen - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Nene Essen - WaarBenJij.nu

First week

Door: Nene

Blijf op de hoogte en volg Nene

22 Juni 2012 | Egypte, Caïro

De eerste week van sessie 1 zit er alweer op. Heerlijk om even weekend te hebben.
Vandaag zouden we verschillende piramides en sfinxen bekijken. Helaas heeft Thomas Cook/school dit stop gezet in verband met de uitkomst van de verkiezingen en de onrust daardoor. Het is even afwachten hoe dit uit gaat pakken. Wij merken nog niet zo veel van de onrust, alleen meer politie op straat. Het schijnt wel zo te zijn dat wanneer Mursi wint het rustig blijft en wanneer Shafiq wint veel onrust gaat uitbreken. Ze verwachten dat dinsdag de uitslag zal komen. De Nederlandse ambassade in Egypte weet van ons verblijf hier dus mocht er iets vreselijks uitbreken dan worden we door hun opgehaald en direct op een vliegtuig naar Nederland gezet. No worries!

In plaats van de piramides zijn Marielle, Tess en ik dan maar naar de shopping mail gegaan! Best veel dingen goedkoop (en ook best veel nep). Maar wel lekker 3 uurtjes in een airpo omgeving rondgebracht!
Morgen gaat onze trip wel door. Morgen aan het eind van de middag gaan we zeilen op de nijl om de zon onder te zien gaan. De zon gaat hier al rond half 8/8 uur ’s avonds onder. Daarna gaan we shoppen in een bazaar/mall. Hier leven de mensen voornamelijk 's avonds.

Woensdagavond zijn Stevan, Tom, Tess en ik wezen stappen. We stonden via connecties beland op de gastenlijst van een luxe feest. We moesten daarvoor een half uur in de taxi (40 epl = 5 euro voor ons 4e). Het feest vond plaats op een boot op de Nijl. Het was echt super!! Er was life house muziek met sommige stukjes arabische zang tussendoor! Tess en ik waren underdressed. We kwamen netjes in lange broek en shirtjes terwijl daar aangekomen de meiden allemaal in jurkjes en topjes liepen. Volgende keer dus ook lekker iets frisers aan! Overdag moeten we overgens wel shirtjes aan en broeken tot de knieeen. We vielen met z'n vieren wel heel erg op! Mensen wisten gelijk dat we buitenlanders waren. Stefan en ik waren overgens ook de enige blonde mensen. Tess en ik voelden ons wel bekeken maar gelukkig niet op een vervelende manier!

De lessen hier zijn leuk en vliegen om! We geven 8 uur les op een dag aan verschillende leeftijden. Bijna alle spellen die je met ze speelt vinden ze geweldig. Veiligheid is hier wel een big issue. Zo kunnen we geen touwen, klimwand of andere 'gevaarlijke' spullen gebruiken. Inmiddels struikelen we ook niet meer over het Engels. Het meeste weten we goed over te brengen en we praten nu zelfs tegen elkaar half engels half nederlands!

Tot zover een update!
Liefs!!

• 22 Juni 2012 - 19:25

Pa:

Hallo daar, leuk om te lezen dat jullie het er naar de zin hebben. Natuurlijk prachtig weer in tegenstelling tot hier. Gisteravond een enorme bui gehad met een zwarte lucht waarvan ik dacht dat ie zich zou ontpoppen als een tornado. Tien meter buiten, vd auto naar de deur en ik was drijfnat,evenals Sunny. Veel gedaan deze week, vanavond even rust ( vrijdag), ben vanmiddag door de rug gegaan bij het optillen van een stucloper. We horen hier niet veel over Egypte, wel dat het vd week wat onrustig was op het t.plein. En dat Moubarak min of meer dood was. Nou, veel plezier verder,geniet vd zon die hier meestal ontbreekt. Liefs, pa

• 23 Juni 2012 - 07:33

Erna:

Hoi, leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven. Staat hier vandaag in de krant dat Shafiq morgen wordt uitgeroepen tot de winnaar van de presidentsverkiezingen in Egypte. Verder kijk ik met veel verlangen naar dat zonnetje op jullie site. Hier veel wind en weinig zon. De kermis in Schagen is weer bijna afgelopen dus dan wordt het vast mooi weer. (meestal slecht weer nl met de kermis)Zaterdag ga ik samen met oma naar je vader om hem te helpen met zijn huis.
    Wel geniet van jullie verblijf in het zonnig Egypte en groetjes en liefs vanuit Schagen.

• 23 Juni 2012 - 19:05

Oma E:

fijn te horen dat jullie het naar de zin hebben
    hier gaat alles goed
    zaterdag ga ik samen met Erne papa helpen
    liefs an ons en groetjes aan de rest
    Opa Oma

• 25 Juni 2012 - 07:43

Geri:

Hoi Nene, wat jammer van jullie uitstapje, maar ja, kan nog wel misschien een keer. Zo te horen lukt het redelijk om in te burgeren daar. Hopelijk niet te warm, anders willen wij hier wel wat overnemen!!!
    Voorzichtig maar en genieten, tot mails, Geri.